Gouden Adwords tips

Hier zijn 12 Gouden Tips om snel meer bezoekers te trekken naar uw website, en om van deze bezoekers echte klanten te maken

Google Adwords is een effectief en goedkoop direct marketing systeem, maar je kunt als beginner makkelijk fouten maken die veel geld gaan kosten. Pas deze Gouden Tips toe en je zult meer bezoekers trekken naar jouw website.

GEBRUIK VEEL RELEVANTE ZOEKTERMEN

Tip 1. Gebruik varianten van zoektermen

Je kunt snel en eenvoudig veel nieuwe zoektermen (keywords) verzamelen, door je bestaande zoektermen aan te vullen met andere woorden die jouw klanten gebruiken. Voorbeelden: typenummers (BMW, BMW 316, BMW 318), bijwoorden (afvallen, snel afvallen, veel afvallen) en bijvoeglijke naamwoorden (wijn, Franse wijn, rode wijn).

Tip 2. Focus op het probleem van je klant

Hoe je zoektermen kiest die klanten opleveren? Websurfers typen meestal niet de naam van jouw product of dienst, maar wel hun vraag of hun probleem. Gebruik daarom “hernia” of “pijn in nek” als je physiotherapeut bent, en niet “manuele therapie”.

Tip 3. Verhoog je gemiddelde doorklikratio

Je vermijdt zoektermen die alleen maar geld kosten, door woorden te schrappen met de laagste doorklikratio (CTR). Je gemiddelde CTR gaat omhoog en Google beloont dat door je advertentie hoger te plaatsen tegen lagere kosten.

MAAK BOEIENDE WEBSITE TEKSTEN

Tip 4. Maak aparte pagina’s voor elke onderwerp

Je maakt website teksten aantrekkelijk, door aparte pagina’s te maken voor verschillende zoektermen of vergelijkbare zoektermen. Probeer niet al je informatie op een pagina te proppen.

Tip 5. Herhaal je advertentie op je website

Teksten van je website zullen jouw Google Adwords campagne versterken, als je de drie eerste regels van je advertentie laat terugkomen op de “landing” pagina van je website. Sorry voor het jargon, maar dat wordt uitgelegd met voorbeelden in onze nieuwsbrief.

Tip 6. Herhaal je zoekterm zeven keer

Jouw website scoort ook hoog aan de linkerkant van Google, als je teksten relevant zijn en veel nuttige informatie bevatten over een zoekterm. Het is ideaal als je zoekterm zeven keer wordt herhaald.

MAAK STERKE GOOGLE ADVERTENTIES

Tip 7. Trek aandacht en geef voordeel en kenmerk

Hoe kom je in korte tijd boven in Google door een Adwords campagne? Door een sterke advertentie met een kop die de aandacht trekt, door een belangrijk voordeel op de tweede regel, en door een belangrijk kenmerk van jouw product of dienst op de derde regel.

Tip 8. Meten is weten is denken is doen

Je voorkomt dat je teveel geld uitgeeft aan Adwords, door elke dag te meten hoe je scoort op doorklikratio (CTR) en kosten per klik (CPC). En als je weet wat goed scoort en wat slecht scoort, kan je continue verbeteren.

Tip 9. Dubbeltest jouw advertenties

Steeds meer potentiele klanten gaan klikken op jouw advertenties, als je altijd twee verschillende advertenties actief hebt, die je kunt vergelijken. Een keer per week verwijder je de advertentie met de laagste doorklikratio (CTR) en schrijf je een nieuwe advertentie die een beetje afwijkt van je beste advertentie.

REALISEER VEEL NIEUWE KLANTEN

Tip 10. Meet conversie van bezoekers naar klanten

Hoe kun je meten welke zoektermen en advertenties veel klanten opleveren? Door de conversie te meten van bezoekers naar klanten, van elke zoekterm en elke advertentie.

Tip 11. Maak bezoekers nieuwsgierig

Je kunt de conversie van bezoekers naar klanten drastisch verhogen, door veel informatie te geven over “wat” en “waarom”, en niet teveel over het hoe.

Tip 12. Maak je site actiegericht

Je kunt elke dag meer klanten aantrekken, door je website actiegericht te maken. Zorg voor duidelijke telefoonnummers en een email-formulier. En de beste tip: bouw een email lijst en start

Interesse? Bel Joost van der Laan:  06-53846927

J.W. van der Laan Marketing & Logistiek BV
Marketing4Professionals.nl

Prins Clauslaan 3
3852 DA Ermelo
Telefoon: 06-53846927 of 0341-561100
KvK nummer 320 56641, BTW nummer NL802737213B01